Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Leaking TARDIS (Speeltopic)

Dark Age: The Leaking TARDIS (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 nov 2013 - 18:29:
“Hoort dat te gebeuren, Doctor?” Clara wierp Eleven een blik over haar schouder, wenkbrauwen opgetrokken en handen in haar zij. Ze keek weer terug naar het controlepaneel. Waar eerder het goeie aantal lampjes brandden, knipperden er nu dubbel zo veel. De rook die in slierten omhoog kroop meende ze ook al in tijden niet meer gezien te hebben.
“Ha. Natuurlijk! Natuurlijk hoort dat!” Hij tuurde om haar heen naar de toeters en bellen en fronste toen. “Dat lampje hoort niet te branden. Clara, geef me de hamer eens aan.” Eleven stapte om zijn reisgenoot heen en bestudeerde het paneel.
“Hamer.” Clara stak het stuk gereedschap naar de Doctor uit, die hem aanpakte en een van de vele lampjes een ram gaf.
Het lampje flikkerde uit en de Doctor gooide de hamer over zijn schouder met een brede glimlach. “Opgelost. Laten we New New New New York eens gaan bekijken. De mensen schijnen nogal chagrijnig te zijn, en, niet te vergeten, de smog is zo dicht dat je buiten je eigen vingers niet kan onderscheiden. Daarentegen, er wordt gefluisterd dat je nergens anders zulke lekker vissticks kan vinden. Gek genoeg is er daar geen vis te bekennen.”
“Vissticks?”
“Vissticks.” Na een bevestigende knik weerklonk er een alarm dat zo luid was dat beide reizigers hun oren moesten afschermen. De TARDIS begon te schudden en het lampje dat eerder zo creatief het zwijgen was opgelegd begon weer vrolijk te knipperen. De sonische schroevendraaier werd erbij gepakt en Eleven stond op het punt om uit te vinden wat er was. Het plan werd echter onderbroken door een zwaar gedreun dat uit een van de vele gangen kwam.
“Doctor. Doctor. Doctor,” klonk een stem die onmogelijk menselijk on zijn. En, even later, “Exterminate, exterminate, exterminate...”
Clara keek de Doctor vragend aan, niet zeker of ze op de vlucht moest slaan of niet. “Vluchten we?”
“Ah.” De Doctor snoof. “Ja. Vluchten. Dat lijkt me een juist plan.


Klik hier om de regels nog eens door te nemen.

Rollen:
4x goodsider :
- Jager (River)
- Heks (Rose Tyler)
- Beschermer (Rory Williams)
- Waarzegger (Amy Pond)
- 1x Tovenaar (Clara Oswin Oswald, Eleven, Ten, Nine)
1x badsider:
- Dalek
- Cyberman

Deelnemers:
1. Bodine
2. Krewella Tovenaar
3. xEmma
4. xDevilBitch Heks
5. realMe
6. missxangel
7. Rosie16 Tovenaar
8. Pline Wolf
9. MyReflection
10. Lasaraline Tovenaar

Eerste lynch 5 november, 20:00
Eerste lunch 6 november, 20:00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 nov 2013 - 19:54:
Op zich - van lasaraline zijn we vrijwel zeker dat ze tovenaar is of dat ze er door inactiviteit uitgeknikkerd gaat worden. Het is handiger als je op iemand anders stemt.
Dit zei ik op pagina 11 tegen Pline. Zij stemt inderdaad raar, ja.
Ik heb ondertussen meerdere keren uitgelegd waarom ik op Lasaraline stemde in de herstemming en niet op Pline. Als je het niet weet, verwijs ik je naar mijn vorige post.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 8 nov 2013 - 20:06:
Geen fluff, want ik weet niet wat ik moet schrijven. :c
Rosie16 is geluncht. Ze was Clara, een tovenaar.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 8 nov 2013 - 20:08:
@Emma: ik ga nog tegen je in, maar werkt niet nu op foon. Over hierboven. als je badside bent dan zou het ook gel zijn om op je compagnon te stemmen in rem herstemming. Al blijf ik er bij dat dat nog altijd logischer was geweest dan op lasaraline. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Hou want.... Freedom

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 8 nov 2013 - 20:18:
@Kirsten: zo blij dat ik nog leef, dacht echt dat ik eruit zou gaan.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 8 nov 2013 - 20:19:
oké dat rosalie er uit ligt kan twee dingen betekenen.
1: degene ligt niet onder vuur en kan random gaan stemmen. Zij wordt toch niet verdacht.
2: degene ligt onder vuur en wil niet de aandacht trekken, door degene waardoor ze onder vuur ligt eruit te stemmen. Dit is namelijk ook niet de eerste keer dat dat gebeurd.

Er werd al aangenomen dat we te maken hebben met een ervaren badside, dus ik zou meer aan nummer twee denken.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 8 nov 2013 - 20:39:
@Kirsten: ik denk dat dat tweede zeker waar is.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 8 nov 2013 - 20:55:
oké, mijn bericht is dus niet geplaats.
Ik denk dat Emma degene is die het meest onder vuur ligt, op dit moment.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 8 nov 2013 - 23:52:
Ik twijfel tussen emma eb bodine, wegens activiteit, maar bo laat zich niet meer zo actief zien..
Komt dat omdat het zwaar is om alleen badside te zijn of is het druk, want je hebt niks gezegd over afwezigheid? (of was bo degene die een weekend weg was?!?)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 nov 2013 - 0:09:
Sorry lads. Ik had vandaag tentamen, daarna was ik de hele dag in Almere, daarna in het zwembad en nu heb ik pas weer tijd om alles bij te lezen + te reageren.
@Emma; ik snap dat je het vervelend vind, en je hebt je inderdaad prima verdedigd. Maar ik kan er vrij weinig aan doen dat het niet overkomt. Snap je wat ik bedoel? Want ja - je verdediging is goed, maar nee, dat wil niet per se zeggen dat je de waarheid spreekt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
In de vorige ronde had ik al het idee dat het Pline was (vandaar ook mijn stem op haar), en toen bij de herstemming vond ook ik het verdacht dat jullie leken te weigeren om op elkaar te stemmen. En ja, ik snap je uitleg over waarom je op Lasaraline hebt gestemd - maar het blijft voor mij verdacht.

En over dat we met een ervaren badside te maken hebben - uiteraard hebben we dat. We spelen het spel op het moment sowieso alleen nog maar met ervaren spelers, dus wie de wolven ook zijn, de kans is vrijwel 100% dat minstens 1 van hen al eerder wolf is geweest. Dus ik zie niet helemaal waarom jullie het hebben over de al dan niet ervarenheid van de badside.

Goed, dan de lunch. Rosalie was nogal fel op Emma en daarom is ze geluncht. Dat is eigenlijk niet meer dan logisch. Aangenomen dat Emma wolf is, zou de elementaire redenering zijn: Rosalie is een dreiging voor mij, dus ze moet dood. Nou zijn we inmiddels zo ver in het spel dat alle redeneringen honderdtachtig graden gedraaid worden en dan binnenstebuitengekeerd worden, waardoor de redeneringen rechtstreeks gemaakt kunnen worden, of "vanuit oog van de badside" die geen badside is en daarmee anderen verdacht makend.
Met andere woorden: of Emma is een wolf, of Emma is het niet (no shit), dus of ze heeft zelf Rosalie eruit gestemd, of iemand probeert haar verdacht te maken. Wat, eerlijk toegegeven, ik ook zou doen als ik wolf was. Want ze is wel een heel makkelijk slachtoffer op het moment.
Toch kan het ook Emma zelf zijn, want omdat het als badside zo makkelijk is om Emma nu verdacht te maken, zou Rosalie erin laten op ontwijkend gedrag lijken, waardoor het zou lijken alsof Emma in haar onschuld iemand anders zou vermoorden. Als jullie snappen wat ik bedoel.
Hoe we uit deze cirkelredenering gaan komen weet ik niet. Ik denk eigenlijk niet dat we er veel mee opschieten, maar goed.

Oh en @Josette (een paar pagina's terug, volgens mij) over dat Emma zichzelf buiten schot brengt door te hameren op verdeling van de badside: dat is niet waar, want ze zit zelf bij de niet-Cynthia stemmers, dus ze valt júíst niet buiten schot (hoewel ik nu begin te twijfelen of Josette die opmerking daadwerkelijk heeft gemaakt, want Emma is er niet op ingegaan (althans, voor zover ik gezien heb), en ik ben moe dus ik sla dingen misschien een beetje scheef op. Als het er niet stond, heb ik dit niet gezegd).

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 nov 2013 - 8:38:
Ok, ik moet vandaag werken, kan dus niet heel actief zijn. Sorry

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 nov 2013 - 10:10:
Ik ben op dit moment de enige verdachte, volgens mij, en het ziet er niet naar uit dat iemand de moeite gaat nemen om met een nieuwe theorie te komen. Vandaar dat ik het zelf maar doe.

Bodine

1. De fixatie rond de Heks
Bodine wil in het begin dol- en dolgraag weten wie de Heks is, "het is een beginnetje". Voor de goodside betekent dat dat ze een lijstje krijgen van mensen die ze misschien kunnen vertrouwen. Een klein voordeel, ja. Voor de badside heeft het een veel groter voordeel: Als het zo openlijk over de Heks gaat, kunnen zij haar er makkelijker uitpikken om haar op te eten voor ze haar krachten kan gebruiken. Dat is dan ook wat er nu gebeurd is.
Bodine kwam zelf met een lijstje van drie mensen: een was ze zelf, Josette bleek de rol van de Heks niet goed te kennen, de ander was Daan en werd bij de eerste lunch meteen het spel uitgehaald.
Elise had gezegd dat ze de Heks wat eerder gecontacteerd had. Het maakte Bodine's lijstje minder waarschijnlijk, maar het was het enige wat de badside op dat moment had. Het bleek toch redelijk juist te zijn en de badside heeft daar enorm voordeel uit kunnen halen.
Kortom: de badside kan veel meer voordelen halen uit het kennen van de Heks dan de goodside, dus waarom zou een goodsider een Special zo in gevaar brengen?

2. Pauline
Kirsten: Ik had ook al gestemd voordat rosalie en Daan zeiden op wie ze gingen stemmen en ben ook toen niet meer online geweest, vanwege rijles, studeren en oppassen. Dus dan houden we Pauline over.
Ho, maar ik zie niet helemaal in waarom we Daan en Rosalie uitsluiten. Gebeurt het niet vaak genoeg dat één van de wolven actief is en één niet? (Geldt ook voor Angela, trouwens, want wie weet hebben de wolven gisteren al afgesproken Cynthia eruit te stemmen en zijn Daan/Rosalie daadwerkelijk toevallig gevolgd).
Vroeger in het spel kan je hier makkelijk mee wegkomen, maar op het moment dat we weten dat Pauline een wolf was, valt dit toch op.
Later heeft ze inderdaad wel op Pauline gestemd, maar zoals Josette al aanstipte: dat is vaker gebeurd, juist om ervoor te zorgen dat wij de link niet leggen. Toen Pauline in gevaar bleek bij de herstemming, veranderde ze haar stem.
Bij de eerste stemming was al bekend dat Lasaraline twee stemmen zou krijgen (van Pauline en van haarzelf) en nog niemand leek op Pauline te gaan, dus het was relatief veilig om het te doen.
Bovendien is er nog altijd de rare redenering van Pauline in het begin: ze stemde op Cynthia omdat Bodine actief is? Voor de badside is het juist veel voordeliger als het een stil potje is, de kans dat ze overleven is dan een stuk groter. Als ze op Bodine had gestemd en dan met het excuus was gekomen dat ze geen tijd had en dus simpelweg op de eerste op de lijst had gestemd, dan had ik dat wat geloofwaardiger gevonden dan waar ze nu mee aan kwam zetten. Dus - waarom niet Bodine? De reden die ze zelf gaf, is onlogisch. Wilde ze niet op haar mede-baddie stemmen?

3. Daan en Rosalie
Weer:
Ho, maar ik zie niet helemaal in waarom we Daan en Rosalie uitsluiten.
Een badsider wordt verdacht, Bodine brengt de twee die er bij de lunches uitgaan in de picture. Toeval of wilde ze hen er gewoon graag uithebben? Ook:
Nog even iets anders: Daan heeft vrij concreet uitgesproken dat, met de Cynthia-theorie, Kirsten, Pline of Rosalie de baddies zouden zijn. En daarna lag Daan eruit. Of we daar iets uit moeten halen of niet, weet 'k niet.
Hier brengt ze Rosalie weer in de picture, terwijl het eigenlijk Angela had moeten zijn. Slordigheid, of had ze haar zinnen al op Rosalie gezet?
Later wordt Rosalie een ideaal iemand om op te eten: ik word er een nog makkelijker slachtoffer van. Stel ik was badside geweest, dan was het heel stom geweest om Rosalie te lunchen, omdat jullie dan meteen naar mij gaan wijzen. Nu iemand anders de baddie is, is het alleen maar handig: jullie kicken waarschijnlijk mij eruit en de badside blijft veilig.

Dit is niet echt een argument, weet ik, maar het viel me simpelweg op en wilde het met jullie delen.

4. Meegaand
Is meegaand niet een van de eigenschappen die we het snelst aan de badside geven? Bodine is een sterke speler, waarschijnlijk de sterkste in ons midden. (Elise buiten beschouwing, want die host ;'). Normaal niet heel meegaand, als ik het me goed herinner.
Op pagina negen zegt ze dat ze denkt mij te kunnen vertrouwen aangezien ik mezelf niet buiten vuur houd.
Op pagina elf zegt ze te twijfelen over haar stem, later blijkt dat over mij te gaan. Tussendoor is een gesprek tussen Rosalie en mij geweest, waar ik me braaf verdedigt heb. Bodine heeft zich zelf niet in het gesprek gemengd of later vragen aan me gesteld. Raar, vind ik wel. Ze denkt dat ik bij de badside hoor, maar probeert geen informatie uit mij te halen? Als ik me Bodine goed herinner uit andere potjes DA, was ze niet zo passief.
Op pagina dertien laat ze haar stem van Rosalie afhangen.

5. Zwakke verdediging.
Ik zeg dat ik het vervelend vind dat ik genegeerd en ze komt met dit:
ik snap dat je het vervelend vind, en je hebt je inderdaad prima verdedigd. Maar ik kan er vrij weinig aan doen dat het niet overkomt. Snap je wat ik bedoel? Want ja - je verdediging is goed, maar nee, dat wil niet per se zeggen dat je de waarheid spreekt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Eerlijk gezegd vind ik dit best wel zwak. Het komt niet over. Ik denk dat ik juist zat toen ik zei dat ze niet met een frisse blik naar me wil kijken. Ik denk dat de enige reden dat het niet overkwam was omdat ze eigenlijk niet wil geloven dat ik geen badsider ben.
Of omdat ze het verdenken van mij graag verlengd. Op het moment dat ze zegt: "Je verdedigt je goed, ja, misschien ben je inderdaad geen badside" dan stapt iedereen waarschijnlijk van haar verdenking af. Ze kan mij ook, zonder goede reden, als verdachte houden opdat ik eruit gekickt word en de badside veilig blijft.

Ik weet niet of ik nog veel online ga zijn vandaag. Ik ga naar Groningen, als het goed is, maar Het Lief is geen geweldige planner (lees: verschrikkelijke) dus ik weet nog niet hoe laat en dergelijke. Ik hoop dat ik jullie reacties hierop nog ga kunnen lezen, maar ik weet het niet zeker. Zou een Nederlander onder ons mij willen sms'en of ik er vanavond uit lig of niet? Want dan moet ik maandag weer stemmen en een manier zien te vinden om op FF te komen zonder dat Het Lief het doorheeft (hij heeft geen wifi, zucht). Anders kom ik waarschijnlijk de komende paar dagen niet online. (Hoewel ik ook een verslag moet schrijven en daar internet bij nodig heb. Misschien kan ik daar gebruik van maken, hm....)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 nov 2013 - 11:27:
1. De fixatie rond de Heks
Sorry, maar ik heb toch echt al dertig keer uitgelegd dat ik dit inderdaad alleen deed om ergens een beginnetje te hebben, om te voorkomen dat het potje dood zou zijn na zoveel tijd. Want laten we eerlijk zijn: na zo veel tijd zijn we er allemaal uit en weet je niet wat je moet verwachten. Daarbij: als we als goodside een idee hebben wie de heks is, hebben we iig één iemand die we kunnen vertrouwen. Als ik badside was, had ik lekker m'n mond gehouden, dan was jouw hele theorie over "gebruik nu je krachten" niet uitgekomen. Want laten we eerlijk zijn: uiteindelijk was ik zelf degene die gecheckt heeft wie online waren. Dus ik had deze hele redenering in stilte kunnen maken als ik wolf was, dan had de goodside er sowieso nul voordeel aan gehad.
Wat ik trouwens ook raar vind, is dat dit al die dagen lang niet als verdacht gedrag is bestempeld, en nu jij onder vuur ligt, is dit ineens wél verdacht. Hoezo heb je dit dan niet direct na de lunch opgebracht?

Toen Pauline in gevaar bleek bij de herstemming, veranderde ze haar stem.
Bij de eerste stemming was al bekend dat Lasaraline twee stemmen zou krijgen (van Pauline en van haarzelf) en nog niemand leek op Pauline te gaan, dus het was relatief veilig om het te doen.
Precies: het was eigenlijk vrij duidelijk dat of jij, of Lasaraline eruit zou gaan. Dus als ik een punt wilde maken door op Pline te gaan, was ik wel bij m'n stem gebleven, denk je ook niet? En ik had van tevoren al aangegeven dat ik twijfelde. Dus zo gek is het niet als ik dan verander nadat de spotlight op jou is gevallen in plaats van op Pline.

Bovendien is er nog altijd de rare redenering van Pauline in het begin: ze stemde op Cynthia omdat Bodine actief is? Voor de badside is het juist veel voordeliger als het een stil potje is, de kans dat ze overleven is dan een stuk groter.
Ik kan over haar stemming niets zeggen, want, zoals ik naar mijn idee al herhaaldelijk heb gezegd: ik vond het ook bijzonder raar.
Maar over het tweede stuk kan ik wel iets zeggen: volgens mij zijn we allemaal zo enthousiast dat DA weer actief is, dat we bereid zijn een risico te nemen voor een actief potje. Ja, het zou eventueel in het nadeel van de badside kunnen zijn als de goodside hier heel actief is, maar als de activiteit was afgekapt voor het spelletje begonnen was, was de kans op een vervolgspel klein geweest en ik denk dat iedereen wel bereid is daar een offer voor te geven. Of het zo is, weet ik niet, maar ik kan het me zo voorstellen.

Nog even iets anders: Daan heeft vrij concreet uitgesproken dat, met de Cynthia-theorie, Kirsten, Pline of Rosalie de baddies zouden zijn. En daarna lag Daan eruit. Of we daar iets uit moeten halen of niet, weet 'k niet.

Hier brengt ze Rosalie weer in de picture, terwijl het eigenlijk Angela had moeten zijn. Slordigheid, of had ze haar zinnen al op Rosalie gezet?
Is dat een fout? Dan heb ik het verkeerd overgenomen. Want ik was al lekker accuraat dit potje. Oeps.

Als ik me Bodine goed herinner uit andere potjes DA, was ze niet zo passief.
Ik snap dat je teruggrijpt naar oude potjes DA, omdat we verder weinig houvast hebben, en je zou zomaar gelijk kunnen hebben over dat ik toen minder meegaand was (eerlijk gezegd is het allemaal een beetje lang geleden en herinner ik me er niet heel veel details meer van). Maar ik heb de afgelopen tijd heel veel weerwolven gespeeld en de kans bestaat dat ik daardoor veranderd ben in mijn speelgedrag. Net een iets ander spel, andere mensen, andere omgeving - dat zou me zomaar beïnvloed kunnen hebben. Zoals jij over jezelf al zei: je speelgedrag is veranderd in de loop van de potjes. Nou hebben we al jouw potjes hier in het archief staan, maar de mijne niet omdat die in rl waren, dus eventuele ontwikkeling in mijn speelgedrag is voor jullie ongemerkt gebleven en nu ineens bam, speel ik heel anders terwijl jullie het proces niet meegemaakt hebben.

Eerlijk gezegd vind ik dit best wel zwak. Het komt niet over. Ik denk dat ik juist zat toen ik zei dat ze niet met een frisse blik naar me wil kijken. Ik denk dat de enige reden dat het niet overkwam was omdat ze eigenlijk niet wil geloven dat ik geen badsider ben.
Ik speel gedeeltelijk op gevoel, Emms. En ik kan er vrij weinig aan doen als mijn gevoel me in een bepaalde richting stuurt. Zwak of niet - it's a fact en ik kan er vrij weinig aan veranderen.
En toch probeer ik met een "frisse blik" naar het hele spel te kijken. Als je mijn vorige bericht goed hebt gelezen, zul je zien dat ik daar wel degelijk meerdere keren de mogelijkheid opspeel dat je géén wolf bent. In het laatste stuk ga ik zelfs ronduit in tegen één van de argumenten waarom jij een wolf zou zijn. Als ik wolf was, zou ik elke mogelijkheid aangrijpen om de verdenkingen rondom jou aan te wakkeren in plaats van te verzwakken - want dan zou ik er makkelijk een tovenaar/special uit kunnen spelen. Dus ik zou het argument lekker links laten liggen, wetend dat eropin haken dom is omdat het niet klopt, maar toch smug met the fact dat Josette jou verdenkt en dus de kans groot is dat ze jou eruit stemt, waardoor ik, als ik badside was, als het ware een ronde vrijstelling zou krijgen. Maar ik ben geen wolf, en ik wil graag de badside eruit spelen, dus ik wil zeker weten dat alle argumenten waarop ik (en mijn gevoel) me baseer, correct zijn. Daarom ben ik ertegenin gegaan.

Ik wil je best sms'en, maar ik moet vanmiddag naar het zwembad en daarna naar een feestje en ik weet niet of ik tussendoor nog online kan komen + de lynch krijg ik sowieso niet meer mee want dan ben ik niet meer thuis, dus dan zou ik pas vanavond laat/morgenochtend kunnen sms'en.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 nov 2013 - 14:54:
Ik ga nu naar het zwembad dus ik reageer voorlopig niet meer.
Ik moet trouwens zeggen dat ik enigszins teleurgesteld ben in onze waarzegster. Iets duidelijkere tips waren welkom geweest.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 9 nov 2013 - 16:31:
Mijn stem gaat vandaag uit op Bodine.
In mijn ogen zijn Emma en Bodine het meest verdacht zijn.
Oordeel hierover heb ik al eerder medegedeeld in het topic.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 nov 2013 - 16:36:
@ Bodine: ik denk dat de waarzegster heel duidelijk geweest is. Want ik heb haar gezien (denk ik) en haar hints gesnapt. Daarom ga ik op Emma. (of ik houd de verkeerde voor waarzegster)



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17