Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » RPG - Bandkamp (Speeltopic)

RPG - Bandkamp (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 juli 2015 - 3:28:
Het was iets na zeven uur ’s morgens toen de bussen, die vanaf het vliegveld naar het kampterrein waren gereden, hun bestemming bereikten. Dauwdruppeltjes sierden de grassprietjes nog toen de meerdere tonnen dragende wielen een spoor door het groene zomergras trokken. Binnenin de bus grepen de chauffeurs naar hun microfoons om alle jonge bandleden wakker te maken: ‘Dames en heren, wij hebben eindelijk onze bestemming bereikt! Straks mogen jullie allemaal uitstappen, je bagage uit het laadruim pakken en dan zijn jullie zeven volle dagen van mij en mijn busje verlost. Als je buurman of buurvrouw nog slaapt, maar die dan snel wakker, want ik kan jullie beloven dat jullie geen moment van dit kamp willen missen!’
De inzittenden gehoorzaamden, duf, maakten hun vriendjes en vriendinnetjes wakker en, toen de bus tot stilstand kwam, stonden vermoeid op om uit te stappen. Iedereen begaf zich mak naar het laadruim en zonder problemen vond iedereen zijn eigen bagage, waarna de deuren van de bus zich sloten en de buschauffeur, al zwaaiend, het terrein af reed. De meeste bandleden waren nog bezig de slaap uit hun ogen te wrijven toen de leiding het woord nam: ‘Nou, zoals de buschauffeur ook al zei: welkom op bandkamp! Ik stel voor dat we beginnen met het opzetten van de tenten, daarna ontbijten en dan direct beginnen met de eerste activiteiten, want voor jullie het weten is deze week alweer om!’




Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 30 juli 2015 - 21:21:
Ik lach en wenk Kayen om mee te lopen naar de tafels.
"Ik hád een band maar die verkozen huis en haard boven de muziek. Dus deels ben ik hier om een nieuwe band te vormen, of om aan te sluiten. Ik weet niet of ik gelijk al een 'vaste' band wil. Het is... een teleurstelling geweest om hen te zien vertrekken." Ik neem plaats aan de tafel en pak een broodje.
"De band hadden we Mad Hatter genoemd, dankzij het verhaal van Alice in Wonderland dat jij me toen liet lezen. Ik vond hem het meest interessante. De anderen vonden het een leuke naam." Ik frons lichtjes als ik een steek van woede voel, ik druk het weg. "Als ik erop terug kijk hebben ze nooit echt genoten van de muziek die we maakten. Niet zoals ik dat doe."
Ik kijk Kayen vriendelijk aan. "Maar vertel, wat heeft jou hier gebracht? Wie ken je hier allemaal al?" Ik beleg het opengesneden broodje met wat kaas en wacht zijn antwoord af.

xSerenaHoran
xSerenaHoran

xSerenaHoran is offline

[103]
xSerenaHoran zei op 30 juli 2015 - 21:30:
(Sorry ik had je post niet gezien)

Ik luister naar Karoline’s verhaal. Ze denkt dat ze geen goede eerste indruk bij me heeft gemaakt? Dan zal ik haar eens goed uitleggen wat ik van haar vind.
‘Karoline, je bent het meest grappige en aardigste meisje dat ik ooit heb ontmoet. En die keer over dat je bij me op bezoek zou komen kwam voor mij aan als een verrassing omdat ik.. Euh... Nooit iets met meisjes heb gehad, maar ik ben niet gay hoor. Er was niemand die dat ooit tegen me heeft gezegd, snap je. Dus het ligt niet aan jou maar aan mij. Niks om jezelf voor te schamen. En ongelukjes gebeuren iedereen toch?’ zeg ik en glimlach naar haar. Als ik zo naar haar kijk, is ze best wel mooi.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 juli 2015 - 21:52:
Verbaasd staar ik hem aan. Nog nooit iets met meisjes gehad? Hij?
"Wat?" Splutter ik, "hoe dan, ik bedoel. Kijk naar jezelf! Je bent hartstikke knap!"
Ik sla mijn handen verschrikt voor mijn mond en bloos hevig. Lekker gedaan weer hoor Ongemakkelijk giechel ik, handen nog steeds voor mijn mond. iemand red me uit deze genante situatie

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 30 juli 2015 - 21:57:
Ik grinnik. "Dat je dat nog weet! Ja, dat was leuk..." Ik droom even weg, maar luister dan verder. "Ik denk niet dat je meteen hoeft te verwachten dat de band waar je hierbij komt, blijft bestaan. Ik bedoel, dit blijft gewoon een groep mensen die voor één week bij elkaar komen. Grote kans dat je ze na die week nooit meer ziet..." Ik merk dat mijn stem wat depri klinkt en ga snel verder. "Maar goed. Mijn ouders willen dolgraag dat ik ga studeren, aangezien ik dat nog niet heb gedaan... Ik wist toen ik bijna negentien was nog steeds niet wat ik nou wou gaan doen, dus ik ben gaan werken bij een muziekwinkel. Je weet wel, die ene waar ik toen ook al kwam. Ik werd meteen aangenomen. Het was eigenlijk bedoeld als tussenjaar, maar dat jaar is nu al voorbij en ik werk er nog. Het is geen verkeerd werk en die man daar is tof, maar... Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Ik weet alleen dat ik nog steeds graag muziek maak, dus ik dacht, ik ga dit eens doen, misschien dat ik hier ergens achter kom, ook al is het maar voor een weekje... Ach, ik weet niet... Ik ken hier nog niet echt iemand. Ik ben ook in m'n eentje gekomen. Die jongen die zijn tent met me wou delen, daar heb ik even mee gepraat en ik ken de naam van één ander meisje en dat is het. Mijn andere bandgenoot schijnt... Wat was het... Do... Dominic... Domenico... zoiets heette hij. Verder ken ik de namen van mijn bandgenoten nog niet eens."
Ik pak een blaadje dat daar op tafel ligt en die ik al eerder heb bekeken tijdens het eten en lees even. "Misschien dat je na het eten even kan vragen aan die vrouw van het kamp wat je moet doen. Ik geloof dat de activiteiten al zo beginnen en misschien dat je daar al bandleden voor nodig hebt... Of ik kan dat meisje opzoeken die mijn band min of meer leidt... Of de jongen, die wil je er misschien wel bij... Of je kan verder vragen..."

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 30 juli 2015 - 22:01:
Ik schrik op. Oh, God, dagdromen is niet handig.
Ik sta snel op en lever mijn mobiel in, om daarna naar de tent te lopen, aangezien ik zin heb om gitaar te spelen. Dan zie ik in de verte Karoline en Floyd staan. Ze lijken met elkaar te praten en ik voel mezelf grijnzen.
Schattig.
Ik loop verder naar de tent en schop wat naar het nog steeds vochtige gras. Als ik dan eindelijk bij de tent aankom, rits ik die open, haal mijn gitaar uit zijn hoes, rits de tent weer dicht, ga zitten, en begin wat randoms te spelen.

xSerenaHoran
xSerenaHoran

xSerenaHoran is offline

[103]
xSerenaHoran zei op 30 juli 2015 - 22:10:
‘Ikke... Euh...’ weet ik alleen nog uit te brengen, voor de rest zit ik alleen maar wat te blozen en met mijn vingers te spelen terwijl ik naar de grond kijk. Ik hoop dat ze mijn gloeiende wangen niet ziet. Wat moet ik nu zeggen? Ze vindt me knap, hoe moet in antwoorden?
‘Jij... Euh... Jij bent ook heel knap, hoor.’
Shit! Wat heb ik nu weer gezegd? Ik kijk haar aan en lach wat awkward.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 30 juli 2015 - 22:11:
Ik grijns om Kayens antwoord en neem de laatste hap van mijn broodje.
"Herinneringen zijn niet zo makkelijk te vergeten. Ja, die winkel herinner ik me. Nog altijd dezelfde baas?" Ik pak een pak sinaasappelsap en een glas en schenk mezelf in.
"Misschien heb je gelijk. Nieuwe mensen leren kennen is altijd goed." Ik denk even na over het idee om 'die jongen' te vragen of ik er 'ook' bij mag.
"Waar zijn die jongen of dat ene meisje nu?" Vraag ik Kayen en keek zoekend rond. De zon komt net over de boomtoppen heen en ik kijk ernaar met een zin in mijn hoofd voor een nieuw liedje.

mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 30 juli 2015 - 22:12:
Mee met de woorden en mee met de zinnen
Over de wolken waar verhalen beginnen


Ik kijk op van mijn schrift. De andere zitten nu niet meer allemaal aan de tafel. Sommige zijn aan het praten in groepjes. Ik ben te vrede met de plek boven op de rots waar ik nu zit. Niemand lijkt mij op te merken of mij te missen. Al is het wel een beetje fris. Ik rits mijn vestje wat verder dicht. Ik wil me verder op mijn schriftje richten, maar ik kan mij niet meer concentreren. Mijn hoofd bonkt, wat een hoofdpijn. Maar ik probeer het te negeren. Ik heb wel vaker hoofdpijn, het gaat zo over. Boven het ruizen van de wind klinken klanken van een gitaar. Heel zachtjes, maar best mooi.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 juli 2015 - 22:21:
Mijn wangen gloeien en ik kijk hem blozend aan. "Ehm. Dankje."
Ik val stil en kijk hem alleen maar aan. Mijn oren vangen de klanken van een gitaarspel op, zuiver en met een melodie. Het klinkt prachtig, maar ik wend mijn blik niet af om te kijken waar het vandaan komt. Floyd's wangen zijn nog steeds rood, waarschijnlijk net zo rood als die van mij. Ik giechel kort en plant mijn handen in het zand.

xSerenaHoran
xSerenaHoran

xSerenaHoran is offline

[103]
xSerenaHoran zei op 30 juli 2015 - 22:25:
En daar is hij, de awkward stilte. Als afleiding luister ik naar het gitaarspel. Wie zou die gitaar bespelen? Eigenlijk ben ik wel benieuwd. Karoline zet haar handen in het zand en giechelt. Op hetzelfde moment zet ik mijn handen toevallig ook in het zand waardoor de mijne op de hare komt. Zal ik terugtrekken of niet? Ik kijk haar aan, vragend naar toestemming.

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 30 juli 2015 - 22:26:
Ik grijns als er ineens gitaarmuziek klinkt. Maar dan besluit ik mijn gedachten terug naar het eigenlijke onderwerp te brengen. "Nog altijd dezelfde, inderdaad. Ik geloof dat hij daar al zijn hele leven werkt." Ik pak het pak sinaasappelsap na hem en schenk mezelf ook maar wat drinken in. Het glas drink ik in een paar slokken leeg. Dan kijk ik om me heen. Ik zie ze nog niet aan tafel zitten. "Ik denk dat ze ergens achter de tenten zijn... Ik heb ze wel zien weglopen, dus ik denk dat we ze wel vinden, en anders komen ze vanzelf terug tijdens de activiteiten." Ik denk even na. "Misschien zijn ze wel bij elkaar... Wat heb jij trouwens gedaan na de middelbare?"

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 juli 2015 - 22:31:
Heel zachtjes knik ik en ik glimlach licht. Het zand voelt zacht aan onder mijn handen en blote voeten. Ik kijk toe hoe de wind het water laat bewegen en draai mijn hoofd dan om, zoekend naar de bron van het gitaarspel. Ik zie Momo bij onze tent zitten, een gitaar op haar schoot. Tevreden knik ik en richt mijn blik weer op Floyd.
"Die gitaar die je hoort is van Momo. Is het niet prachtig?"

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 30 juli 2015 - 22:32:
"Ja dat is waar. Ik ben benieuwd wie daar speelt, hij of zij heeft het spel goed in de vingers..." Ik drink het glas leeg en schiet in de lach om zijn vraag.
"Geloof me Kaylen, dat wil je niet weten. Dan zou je hier niet rustig met me zitten kletsen..." Ik zwijg even en zoek een ander onderwerp.
"Zeg, welke instrumenten bespeel je eigenlijk?" Ik speel een beetje met een servet en kijk terluiks naar mijn gesprekspartner. "Wist je trouwens dat je haar lang is geworden?" Ik trek een mondhoek scheef omhoog.

xSerenaHoran
xSerenaHoran

xSerenaHoran is offline

[103]
xSerenaHoran zei op 30 juli 2015 - 22:35:
Ik geniet van dit moment.
‘Die gitaar die je hoort is van Momo. Is het niet prachtig?’ vraagt Karoline.
‘Prachtig, ja,’ antwoord ik. Over gitaren gesproken, ik heb de mijne ook bij. Ik heb hem in mijn tent gegooid. Opeens krijg ik een idee. ‘Zullen we samen zingen?’ vraag ik, ‘ik ben best wel benieuwd naar je stem.’

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 juli 2015 - 22:41:
"ik ben ook wel benieuwd naar de jouwe," lach ik. Ik verstengel onze vingers nog wat verder en kruis mijn benen in een kleermakerszit. Het gitaarspel van momo klinkt nig steeds en verderop kan ik Mero zien zitten op de rotsen.
"Mijn stem is niet zo heel bijzonder hoor. Maar volgens mij is die van jou prachtig," voeg ik er wat later aan toe. Het water wordt wat hoger opgejaagd door de wind en likt aan de neus van mijn instappers



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20