Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » RPG - Bandkamp (Speeltopic)

RPG - Bandkamp (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 juli 2015 - 3:28:
Het was iets na zeven uur ’s morgens toen de bussen, die vanaf het vliegveld naar het kampterrein waren gereden, hun bestemming bereikten. Dauwdruppeltjes sierden de grassprietjes nog toen de meerdere tonnen dragende wielen een spoor door het groene zomergras trokken. Binnenin de bus grepen de chauffeurs naar hun microfoons om alle jonge bandleden wakker te maken: ‘Dames en heren, wij hebben eindelijk onze bestemming bereikt! Straks mogen jullie allemaal uitstappen, je bagage uit het laadruim pakken en dan zijn jullie zeven volle dagen van mij en mijn busje verlost. Als je buurman of buurvrouw nog slaapt, maar die dan snel wakker, want ik kan jullie beloven dat jullie geen moment van dit kamp willen missen!’
De inzittenden gehoorzaamden, duf, maakten hun vriendjes en vriendinnetjes wakker en, toen de bus tot stilstand kwam, stonden vermoeid op om uit te stappen. Iedereen begaf zich mak naar het laadruim en zonder problemen vond iedereen zijn eigen bagage, waarna de deuren van de bus zich sloten en de buschauffeur, al zwaaiend, het terrein af reed. De meeste bandleden waren nog bezig de slaap uit hun ogen te wrijven toen de leiding het woord nam: ‘Nou, zoals de buschauffeur ook al zei: welkom op bandkamp! Ik stel voor dat we beginnen met het opzetten van de tenten, daarna ontbijten en dan direct beginnen met de eerste activiteiten, want voor jullie het weten is deze week alweer om!’




Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 aug 2015 - 1:25:


[x]—Ik zie het haast in slow motion gebeuren, maar niet heus want dit is geen film: het ene moment is er niets aan de hand, dan doemt een wolk van glitter voor ons op en voor ik iets kan doen, slaat het me recht in het gezicht.

"Egh!" Met mijn tong uit mijn mond blaas ik de glitter uit m'n strot. Na wat te knipperen en mijn hoofd te schudden begint het op mijn kledij neer te regenen. Heel even houd ik me in, dan begin ik te lachen.

Naar Eli kijken helpt niet, hij zit net zo onder als ik en ziet er daar bovenop best wel schattig uit, zo helemaal beklad met glitter. Ik wrijf met mijn duimen onder zijn ogen, dat helpt echter niet veel; maar omdat ik zijn hoofd toch al vast heb, trek ik hem naar me toe voor een kus die meer glitter is dan wat anders.

"Glitter smaakt onverwacht slecht, wie had dat kunnen denken?"[b]—[x]


Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 aug 2015 - 1:40:
Eli doet uit een reflex zijn ogen dicht. Wanneer hij ze weer open doet, bekijkt hij sprakeloos de ravage die hij heeft aangericht. Oh, kut. Hij bekijkt sip zijn werk, dat hij nu eerst moet ontglitteren, en heft zijn hoofd dan pas op om naar Jae te kijken. Eén aanblik op zijn vriend is genoeg om synchroon met Jae in een hysterische lachbui te schieten.

Jae's met glitter besmeurde lippen planten zich plots op die van Eli, die maar al te graag antwoordt. Zelfs met al die glitter is dat prima te doen. Na de kus brengt hij zijn handen naar zijn krullen en wrijft er woest doorheen, met als gevolg dat er weer een hoop zooi naar beneden dwarrelt. Hij kan de omtrek van zijn vlaggetje inmiddels niet meer zien.

"Wat een verassing. Hé, maar bekijk het van de positieve kant: als je dit aankan, kan je dat—" hij kijkt naar zijn eigen kruis, "—vast ook wel aan. Zit waarschijnlijk minder glitter op."

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 aug 2015 - 1:56:


[x]—Ik kan ook echt maar twee keer ergens komen met Eli - één keer zodat hij het kan verpesten, een tweede keer om onze excuses aan te bieden. Mijn ogen schieten naar de begeleiding en dan naar de mensen om ons heen; maar eigenlijk glijdt mijn aandacht meteen terug naar Eli. We zijn niet meer zo dicht bij elkaar geweest sinds het vliegtuig - toen we ons bij een nieuwe club voegden.

"Denk je?" Ik bijt op mijn onderlip als mijn hand voorzichtig van zijn wang naar zijn nek gaat, en dan aan zijn kraag trekt zodat de glitter eronder kan glippen. "Voor jou wil ik 't best proberen." Daarbij krijg ik het voor elkaar om zo intens serieus te kijken dat hij door móet hebben dat ik het meen.

Maar om duidelijk te maken dat ik het, serieus waar, echt meen, voeg ik toe: "Zouden ze twee mensen missen tijdens het vlaggenspel?"—[x]


Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 aug 2015 - 2:13:
Eli glimlacht onschuldig. Zijn ogen dwalen af naar Jae's lippen. Ze zitten nog steeds onder de glitter, maar dat neemt niet af dat hij ze best wel rondom—ja. Hij doet een vage poging om zijn gedachten in bedwang te houden, want het lijkt hem beter dat z'n lid niet vrolijk omhoog staat zo in 't openbaar. Uiteindelijk kijkt hij weer op en vangt de serieuze blik op. "Is dat zo?" Zijn glimlach wordt breder. "Mooi zo."

"Misschien..." antwoordt hij onverschillig. "Who cares. We doen de anderen een plezier door niet mee te doen, want we hadden vast en zeker gewonnen. Je kan dus zeggen dat we het geheel zonder eigenbelang doen. Is best wel sympathiek, vind ik zo." Hij staat op—een waterval aan glitter klettert op de grond—en grijpt naar Jae's hand.

toen we ons bij een nieuwe club voegden tho. bruh. :3

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 aug 2015 - 10:16:
Plots klinkt er gelach en verward kijk ik op. Jae en zijn vriend zitten onder de glitter. Ik knipper even met mijn ogen, maar de glitter is er nog steeds.
"Ehm," mompel ik zacht. Dan geven ze elkaar een kus en ik knipper nogmaals. "Ehm."
Ze fluisteren iets naar elkaar, staan dan op.
"Oh nee, zeg me dat het niet waar is," fluister ik. Ik schud mijn hoofd en knijp mijn ogen dicht, maar het idee heeft zich al in mijn hoofd geplant. Met een diepe zucht bonk ik mijn hoofd op de tafel. "Waarom, Karo, waarom?" Denk ik alleen maar.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 4 aug 2015 - 10:39:
Ik wordt ernstig afgeleid van Kayen's antwoord door twee jongens die nu onder de glitters zitten en ik schiet in de lach.
"Oh" Stoot ik bijna hysterisch uit als ze elkaar een kus geven.
"Glitterbaby on the run!" Ik grijns en kijk het tweetal na, wauw.
"Kayen, probeer het niet... glitters, daar komen foute dingen van." Ik richt me weer op mijn oud-huisgenoot en sla een hand voor mijn mond, mijn lach smorend.
Dit was dus precies wat er live gebeurde tijdens een concert van een van mijn favoriete zangers. Die openlijk zijn seksuele geaardheid toonde tegenover een enorm publiek, dat natuurlijk flipte. De herinnering aan dát concert wegduwend richt ik mijn aandacht weer op mijn hoed.
"Sorry, wat zei je?" Vraag ik ondertussen aan Kayen.

1Dlovez
1Dlovez

1Dlovez is offline

[56]
1Dlovez zei op 4 aug 2015 - 11:47:
Als Kiley me heeft voorgesteld aan de rest van de band, glimlach ik even naar ze. 'Hi!' roep ik enthousiast. 'Mijn naam is Norway. Ik speel gitaar en piano, ook keyboard. En ik zing.' Nola en Skyler zien er aardig uit. 'Natuurlijk begrijp ik het.' zeg ik tegen Kiley. 'Als jullie niemand meer zoeken vind ik het niet erg hoor.' Dat ik het wel erg jammer zou vinden, houd ik achterwegen.

mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 4 aug 2015 - 12:54:
Ik knik weer, als antwoordt op de vraag die Momo stelt. Ik kijk rond naar de vlaggen die de andere aan maken zijn. Iedereen van mijn band maakt iets wat gerelateerd is aan de bands naam. Misschien moet ik dat ook doen. Ik kijk naar de letters op mijn vlag en teken er dan een vork een bord en een mes op. Zoals je dat weleens op een pictogram ziet. Heel simpel. Ik zorg dat je de letters nog goed kan blijven zien. De letters zijn zwart, de tekeningen zijn oranje.

Als ik weer om me heen kijk is er een wolk van glitter aan de andere kant van de tafel. Twee jongens zitten helemaal onder. Ik kan er niets aan doen het ziet zo dom uit, ik barst in een luid gegiechel uit. Snel duw ik mijn handen voor mijn mond.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 4 aug 2015 - 22:32:
Ik hoorde mensen lachen en keek op van mijn tekening, waar ik zeer professioneel Westminster Palace met Queen Elizabeth die de Union Jack vasthoudt op heb geklad. In de lucht zweeft een wolk van glitter. Ik zie nog net Jae en een andere jongen, bedekt met glitter, hand in hand weglopen.
Ik trek een wenkbrauw op, glimlach geamuseerd en kijk naar mijn band.
"Wat is er nou gebeurd?" vraag ik, terwijl ik donkere wolken en regen begin te tekenen.
Ik bedoel, wat is Groot-Brittannië nou zonder bewolking en regen?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 aug 2015 - 22:40:
'Ehm, ze waren aan het kloten, glitterwolk en nu gaan ze waarschijnlijk iets seksueels doen,' vertel ik Momo. Ik knip een geel rondje uit en plak hem bovenop het grotere witte rondje.
'Verder probeer ik alles uit mijn hoofd te verdrijven, maar helaas.'
Ik schud mijn hoofd weer en gruwel licht.

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 5 aug 2015 - 0:31:
Ik word rood als ik 'schat' genoemd word en kijk weg, maar de kleur op mijn wangen is zo waarschijnlijk niet minder goed te zien. Toch probeer ik te doen alsof ik het niet raar vind. "Ik kan toch niet zomaar overstappen naar een andere band, alleen omdat ze niet hun toekomst willen riskeren voor een hele kleine kans om beroemd te worden..." Dan kijk ik naar de tekening. Het duurt even, maar dan valt het kwartje en begin ik te grijnzen. "Een gekke hoed! Shure!" Grinnikend doe ik een poging de hoed zo goed mogelijk na te tekenen, maar voor ik klaar ben, hoor ik gelach. Ik kijk op, net op tijd om twee jongens die onder het glitter zitten elkaar te zien zoenen. Grijnzend kijk ik weg om ze niet in verlegenheid te brengen, maar stiekem vind ik het er geweldig uitzien en wil ik blijven kijken. Blijkbaar ben ik niet de enige, want Myrddrin maakt luide opmerkingen naar ze, waardoor ik weer in de lach schiet. Ik probeer het te smoren, maar dat lukt niet erg. Om mijn gedachten te verzetten, kijk ik maar weer rond. Als vanzelf wordt mijn blik weer naar het jonge, roodharige meisje getrokken, die het ook wel erg komisch schijnt te vinden. Coralfiguur naast haar lijkt eerder geschokt, waardoor ik even frons. Voor ik er echter teveel over na kan denken, word ik afgeleid door Myrddrin die me aanraadt de jongens niet na te doen.
"Ervaring?" vraag ik lachend. "Ze zeggen anders dat ik wel wat meer kleur kan gebruiken... En ik zei dat ik de hoed leuk vind." Ik denk terug aan de keren dat wij samen overal hoeden op tekenden. Geweldige tijd! Iedereen vond Alice in Wonderland iets voor meisjes, of mensen die stoned waren... maar wij niet.
"En ik ga niet zomaar van band veranderen, dat is onbeleefd," voeg ik daar nog aan toe. Ik heb meteen door hoeveel ik nu als mijn moeder klink. Niet eens mijn vader, maar echt mijn moeder.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 aug 2015 - 1:17:


[x]—Eerst merk ik niet hoe erg we de aandacht trekken - al mijn zintuigen zijn gefocust op Eli, de warme en stevige grip om mijn hand, de donkere ogen die alles verraden. Maar ik zou Jae niet zijn als mijn zesde zintuig nu niet zou afgaan.

Verschillende mensen kijken naar ons. Prompt wil ik ze meer geven van waar ze zo overduidelijk van genieten. Ik maak er een show van mijn armen om Eli's nek te gooien en druk me tegen hem aan, grijns tegen zijn mond als ik hem weeral kus.

Pas dan, als ik me weer naar mijn publiek gedraaid heb, zie ik dat niet iedereen het even fijn vindt. Karoline, homofoob? Ze had zo cool geleken. Ik blaas een zucht uit en strooi daarbij glitter over de tafel en een aantal mensen heen. En dat brengt me op een idee.

Eli kan wachten. Ik schud de overblijfselen van zijn glitterpotje in mijn hand en, zonder er nog eens over na te denken, gooi ik het in de lucht als confetti. "Have some fairy dust, motherfuckers."—[x]

[Paint and glitter fight? Anyone?]


Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 5 aug 2015 - 13:20:
Karoline gruwelt en ik snap het niet. Één van mijn neven is bisexueel, en ik vind dat liefde liefde is, en lol lol is. Daarbij ship ik iedereen echt met iedereen.
Jae gooit glitter in de lucht. Het daalt op iedereen neer.
"Have some fairy dust, motherfuckers." Zegt hij.
Ik lach en gooi de kwast in mijn hand diep in het potje met grijsblauwe verf die ik net had gebruikt voor de achterkant van mijn meesterwerk naar hem toe. "Hey, bitch, pas op wil je." Zeg ik. De verf spat alle kanten op als de kwast de grond raakt, waardoor het verscheidene mensen raakt.
"Sorry," roep ik, alhoewel ik me helemaal niet schuldig voel.

[it's on]

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 aug 2015 - 13:29:
Ik lach als Jae ons nog een handvol met glitter na gooi. Momo volgt met verfspetters en ik kijk haar aan, een wenkbrauw opgetrokken.
"Weet je zeker dat je dit wilt doen?"
Ik pak een pot paarse verf op en houdt hem boven haar hoofd.
"Bedank Jae hier maar voor."
Dan draai ik de pot om en dump ik de inhoud over Momo's hoofd.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 5 aug 2015 - 13:47:
Ik slaak een gil als Karoline een pot met paarse verf over mijn hoofd leeggooit. De koude smurrie druipt over mijn gezicht en in mijn kleding. Ik veeg wat van mijn gezicht en schiet een dodelijke blik naar Karo.
"Bedankt Jae," roep ik. Ik pak de pot rode verf op de tafel tussen Karo, Floyd, Mero en mij in, draai de dop eraf, doop mijn vingers erin om een grote hoeveelheid verf mee te nemen en zwaai mijn arm in Karo's richting, waardoor grote klodders verf in haar gezicht spatten.
Maar het kwam niet alleen in Karo's gezicht, ook in dat van Floyd.
"Sorry," zeg ik voor de tweede keer, deze keer gericht op Floyd. Maar, once again, had ik helemaal geen spijt.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20