Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » RPG - Bandkamp (Speeltopic)

RPG - Bandkamp (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 juli 2015 - 3:28:
Het was iets na zeven uur ’s morgens toen de bussen, die vanaf het vliegveld naar het kampterrein waren gereden, hun bestemming bereikten. Dauwdruppeltjes sierden de grassprietjes nog toen de meerdere tonnen dragende wielen een spoor door het groene zomergras trokken. Binnenin de bus grepen de chauffeurs naar hun microfoons om alle jonge bandleden wakker te maken: ‘Dames en heren, wij hebben eindelijk onze bestemming bereikt! Straks mogen jullie allemaal uitstappen, je bagage uit het laadruim pakken en dan zijn jullie zeven volle dagen van mij en mijn busje verlost. Als je buurman of buurvrouw nog slaapt, maar die dan snel wakker, want ik kan jullie beloven dat jullie geen moment van dit kamp willen missen!’
De inzittenden gehoorzaamden, duf, maakten hun vriendjes en vriendinnetjes wakker en, toen de bus tot stilstand kwam, stonden vermoeid op om uit te stappen. Iedereen begaf zich mak naar het laadruim en zonder problemen vond iedereen zijn eigen bagage, waarna de deuren van de bus zich sloten en de buschauffeur, al zwaaiend, het terrein af reed. De meeste bandleden waren nog bezig de slaap uit hun ogen te wrijven toen de leiding het woord nam: ‘Nou, zoals de buschauffeur ook al zei: welkom op bandkamp! Ik stel voor dat we beginnen met het opzetten van de tenten, daarna ontbijten en dan direct beginnen met de eerste activiteiten, want voor jullie het weten is deze week alweer om!’




1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 3 aug 2015 - 22:49:
Snel volg ik Floyd naar de tent. Ik plof naast Mero neer en pak een lege vlag.
'Hey meissie. Voel je je alweer wat beter?' vraag ik bezorgd. Ik pak wat stiften en papier. Vervolgens ga ik aan de slag, zo nu en dan opkijkend naar Floyd of omkijkend naar Mero.

mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 3 aug 2015 - 22:59:
Dan zie ik Floyd zitten, hij gebaard me dat ik naar hem toe moet komen. Maar voor ik kan reageren ploft het paarse haar meisje,- haar naam is iets met kat, geloof ik- naast me neer. Ik knik als antwoord op haar vraag. Ook al voelt het nog steeds aan alsof er een babyolifant op mijn hoofd zit. Wel lief dat ze dat vraagt, ik had eigenlijk het idee dat niemand had gemerkt dat ik weg was. Of misschien hoopte ik dat.

Ik kijk naar wat de andere aan doen zijn. Pas wanneer ik een beeld heb van wat we moeten doen, pak ik ook een stuk stof voor een vlaggetje van te maken. Ik probeer er met stift iets op te tekenen. Een luchtballon... want ik hou van reizen. Het mislukt vreselijk, tekenen is helaas niet mijn beste kwaliteit.

Ik blijf om me heen kijken. Ik vraag me af of ik iets zou moeten zeggen. Verwacht iemand dat van mij? Maar ik denk niet dat ik dat durf.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 3 aug 2015 - 23:03:
Mero knikt als antwoord op mijn vraag en ik zucht opgelucht. Mooi zo, ik had niet gewild dat het meisje moest vertrekken. Ik kijk weer naar Floyd en knipoog naar hem. Dan richt ik me weer op mijn vlag. De muzieknoten dik ik wat meer aan met zwarte stift, waarna ik met papier aan de slag ga om een english breakfast te maken. Ik giechel zachtjes om mijn eigen idee.

1Dlovez
1Dlovez

1Dlovez is offline

[56]
1Dlovez zei op 3 aug 2015 - 23:26:
'Hi Noir!' glimlach ik als Kiley haar vriendin heeft voorgesteld. 'Nee, mijn familie komt niet uit Noorwegen, ik ben daar zeg maar "gemaakt." Altijd awkward om te vertellen, maar ja.' zeg ik lachend. 'Noir betekent toch zwart in het Frans?' ga ik verder. 'Komt je naam daar vandaan? Oh Kiley, je moet je haar vaker zo doen, het staat leuk!' Ik hoop dat ze me aardig vinden en dat ze me kunnen helpen om een band te vinden. Maar waar ik ook beland, deze beginnende vriendschap wil ik niet weggooien.

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 3 aug 2015 - 23:32:
Na zijn woorden denk ik weer na over wat ik zei. "Hoewel, het maakt wel uit, maar ik bedoelde dat ze niet per band gaan strijden, want dat zou een beetje oneerlijk zijn, aangezien er ook mensen zijn zonder band of... Ik wou zeggen dat er bands zijn die uit twee mensen bestaan, maar dat weet ik niet, of dat kan..." Daarna merk ik dat hij alweer een ander onderwerp had gevonden. "Ik weet het eigenlijk nog niet heel precies. In elk geval iets met muzieknootjes en ik dacht dat er misschien een naam of logo op kon... Maar ik heb geen idee hoe de band heet. Moet je nou per persoon of per band een vlaggetje maken? Ach, er zijn genoeg vlaggetjes, dus anders maken ze zelf maar snel iets anders."
Nu herinner ik me de laatste vraag weer. Ik kijk weer naar mijn vlaggetje waar enkel nog wat muzieknootjes los op liggen. "En ik heb trouwens nog geen idee wat ik hierna eigenlijk wil doen..." mompel ik. "Ik ben nou niet zó goed dat ik hierna echt voor groot publiek kan spelen, en het is ook maar afwachten wat de rest wilt... Ik neem aan dat we wel iets over bandmanagement leren, of hoe je dat ook noemt, maar om dat direct in praktijk te kunnen brengen.... Nou ja, daar ga ik gewoon niet vanuit. Ik ben hier gewoon om te kijken hoe goed ik ben en hoeveel ik er al van weet. En misschien vind ik hier wel iets heel anders wat ik wil gaan doen... Ik bedoel, ik ben ook weer niet van plan om mijn hele leven in een winkel te gaan werken..."
Blijkbaar is om me heen kijken iets wat ik doe wanneer ik me ongemakkelijk voel, want nu doe ik het alweer. Het zorgt er wel voor dat ik het jonge meisje weer zie. Ik glimlach even naar haar en zwaai. Maar dan komt Coral... Shit, ik weet haar naam niet meer... In elk geval, er gaat al een meisje naast haar zitten, dus ik richt me weer op het vlaggetje. Muziekinstrumenten passen er wel bij...

MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 3 aug 2015 - 23:35:
"Oh, haha! Dat is inderdaad redelijk awkward." Ik lach even. "ik kom ui Frankrijk en het is inderdaad Frans voor zwart. Ik heb die naam te danken aan mijn lange, zwarte haren waarvan ik,zoals je kan zien, nu de ene helft knalrood heb geverfd."
Ik draai me om naar Kiley. "Kan ik er iets aan doen dat ik dol ben op Rock en Metal?" Ik poke haar in haar zij.
"Norway, heb je zin om met ons dingen te gaan doen tijdens het kamp. Samen ontbijten, meedoen aan de activiteiten,etc."

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 3 aug 2015 - 23:45:
Ik grinnik zachtjes en pak ook een vlaggetje.
"Ik denk, schat, dat iedereen hier nog twijfels heeft of hij of zij goed genoeg is voor groot publiek, anders waren we hier niet. En mocht 'de rest' iets anders willen dan jij, dan kan je altijd nog op zoek naar andere bands,er zijn er hier genoeg geloof ik." Ik trek een sarcastisch gezicht en pak een zwarte viltstift.
"Wat dacht je ervan om zo..." Ik teken een hoge hoed.
"Dit te combineren met muzieknootjes?"

mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 3 aug 2015 - 23:50:
Geërgerd kras ik de getekende luchtballon weer door. Het ziet er niet uit. Ik ben niet goed in tekenen, ik ben beter met woorden. Zolang ik ze niet hoef te spreken natuurlijk. Dan krijg ik een idee. Ik graai naar een witte glanzende stof en knip hem in de juiste vorm. Dan schrijf ik hem vol, met woorden. Mijn woorden. Delen van gedichten, citaten en gewone zinnen.

Woorden zijn geen woorden. Woorden nemen me mee. Naar alle plaatsen, naar bossen, naar de zee. Ze laten me drijven, ze laten me vliegen, ze laten me dromen, ze laten me kiezen. Woorden zijn als muziek, ze laten je lachen, ze laten je huilen, ze zorgen voor onrust, ze laten me schuilen

In mijn netste handschrift schrijf ik ze op de vlag zo sierlijk mogelijk. Ik probeer geen deel letterloos te laten. Misschien maak ik er straks een rand om heen of iets anders.

Ik kijk even om me heen. Floyd zwaait even. Ik glimlach terug.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 4 aug 2015 - 0:21:
Ik glimlach even naar Jae en loop dan naar de plaats waar we hadden ontbeten. Als ik daar aankom kijk ik om me heen en zie dat iedereen aan het tekenen is.
"Hé, wat?" mompel ik, en ik probeer mijn band te spotten.
Ik zie Floyd, Karo en Mero naast elkaar zitten. Ze zijn druk op een stuk papier aan het pennen en ik loop glimlachend naar ze toe.
"Hallo," zeg ik, en ik pak ook een stuk papier en wat stiften. Ik werp een bezorgde blik op Mero, die aan het schrijven is. Dit is vast het ontwerpen van de vlag voor je band, realiseer ik me dan, en ik kijk naar mijn blanke stuk papier. "Voel je je al weer beter Mero?" vraag ik.
Ik begin na te denken over wat ik moet tekenen. Wat? Een worstje? Een spiegelei? Een stukje toast? Minister-President Cameron? William, Kate, George en Charlotte? Westminster Palace? De Union Jack? Zoveel opties.

1Dlovez
1Dlovez

1Dlovez is offline

[56]
1Dlovez zei op 4 aug 2015 - 0:29:
'Ja, lijkt me super!' antwoord ik op Noirs voorstel. 'En ik hou op zich ook wel van heavy metal hoor, maar rock is mijn favoriete genre.' Ik denk even na. Zal ik het zeggen? Ik besluit het gewoon te doen. 'Als jullie nog een gitarist, pianist of zangeres zoeken, ben ik beschikbaar.' glimlach ik. Zodra ik de woorden heb uitgesproken heb ik er alweer spijt van. Ze zullen me nu vast wel een arrogante bitch vinden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 aug 2015 - 0:36:


[x]—Mijn humeur duikt even de dieperik in als Momo niet meer doet dan even naar me glimlachen. Ik ben het gewoon dat mensen voor mijn charmes vallen, me in ieder geval léuk vinden - de superheld uithangen werkt hier niet. Met een frons op mijn gewoonlijk vrolijkstaande gezicht been ik richting het huisje.

Terwijl ik Eli zoek, dwalen mijn ogen over de vlaggetjes heen. Een aantal zien er best goed uit, anderen weet ik dan weer echt niet wat ik er van moet denken; zodra ik bij mijn vriend aankom, weet ik dat wij echter de kroon spannen.

"Dit is niet eens accuraat: niet voor jou, niet voor mij," puf ik, een vlag met een regenboogglitterlul van me wegschuivend. Ik laat me naast hem op een stoel vallen en zak een beetje onderuit. Hoewel de vlag die Eli voor hem heeft liggen prima is - perfect zelfs - heb ik zin om ook te kleuren, dus pak ik een potje rode verf en dop er mijn vinger in.

"Hoe lang hebben we nog? Ik ga nooit meer mensen helpen, 't is het me echt niet waard. Waarom vinden ze me nou niet geweldig?"—[x]

[Yes, he's a petulant child.]


Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 aug 2015 - 0:45:
Eli zit met zijn kin in zijn hand, staart met een frons naar zijn vlaggetje en probeert te ontdekken of er nog iets mist. Hij denkt van niet, maar zijn inner critic vertelt hem dat er vást wel iets loos is.

Hij kijkt loom op als hij een stem achter zich hoort. Natuurlijk zou hij die stem uit duizenden herkennen, maar hij houdt de schijn maar al te graag op. "De lengte misschien niet," antwoordt hij, "maar de glitter..." Hij leunt wat naar achteren en tuurt zijn spijkerbroek in om te checken. "Ja, de glitter klopt zeker."

"Ik denk dat ze je schoonheid niet aankunnen. Is te confronterend. Trek het je niet aan," mompelt hij, zijn blik ondertussen alweer op de vlag gericht.

but a cute one <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 aug 2015 - 0:53:


[x]—Natuurlijk weet Eli precies wat te zeggen om me op te vrolijken. Ik probeer me te focussen op het erg kunstzinnige vierkant dat ik op het vlaggetje ging verven, maar na welgeteld drie seconden geef ik het op, veeg mijn vinger af en draai me naar hem toe.

"Mag ik eens kijken?" Ik wacht niet eens op antwoord, grijns terwijl ik ook zijn spijkerbroek in kijk. Oh ja, de glitter klopt zeer zeker wel. "Hoe kómt dat daar zelfs? Want dat is niet bepaald slim, nu kan ik je niet..." Omdat ik niet weet wie er allemaal mee kan luisteren - en het effectief ook doet - besluit ik dat laatste niet hardop te zeggen, lik in plaats daarvan mijn lippen en hoop dat die domkop het zo ook wel doorheeft.

"Je bent trouwens de vork vergeten," zeg ik, wijzend naar het poppetje op de vlag. "Bob heeft altijd een vork vast."—[x]

[you're a cute one <3]


ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 4 aug 2015 - 1:04:
"Dankje en misschien kunnen we wel iets regelen. We zullen je eerst even voorstellen aan de rest." Ik begin te lopen naar de rest samen met Noir en Norway. "Nou goed je kent Noir en mij al, wij zijn de gitaristen van Little Runaway en hebben ook de backup vocals. Dan hebben we Skyler zij is de leadzangers en bespeelt badgitaar en dan hebben we ook Nola nog zij is onze drummer. We zullen wel even moeten overleggen of we nog iemand zoeken.Ik hoop dat je dat begrijpt maar ik mag jou wel."

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 aug 2015 - 1:09:
Eli grijnst alleen maar terug en wiebelt met zijn wenkbrauwen. "Weet ik niet. Glitter is een gevaarlijk iets. Ik was heus wel voorzichtig bezig, maar ik ben niet bestand tegen dit soort warfare." Zijn grijns verdwijnt plots, en hij pruilt. "Ja. Da's het enige nadeel." Uiteindelijk haalt hij zijn schouders op en knipoogt. "Dan moeten we de rollen maar even omdraaien. Moet je wel zorgen dat je de glitter niet gebruikt."

"Ah," zucht Eli. Hij slaakt een diepe zucht. "Ik wíst wel dat ik iets vergeten was. Met glitter?" Hij grijpt naar een van de potjes en schudt hem zachtjes. Was hij maar niet vergeten de dop er goed op te draaien.

"Fuck," brengt hij nog uit. Hij probeert wanhopig dekking te zoeken, maar het wil niet echt lukken. De wolk glitter die volgt is meedogenloos.

stop it, you *-*



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20